Dlaczego warto pokazywać się lokalnieJak widać, lokalne SEO jest ważne zarówno dla firm, jak i dla klientów. Pozycjonowanie lokalnie sprawi, że Twoja witryna zajmie wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania, co oznacza, że znajdzie Cię więcej klientów. Lokalne SEO można również wykorzystać do promowania swojej marki i tworzenia treści przydatnych dla klientów. Jeśli Twoja firma nie jest dobrze pozycjonowana na odpowiednie słowa kluczowe, nie uzyskujesz wystarczającego ruchu ani sprzedaży - a możesz nawet nie zdawać sobie z tego sprawy!

Jak zoptymalizować swoją stronę pod kątem lokalnego SEO?

Możesz skorzystać z audytu lokalnego SEO, aby ocenić aktualną optymalizację swojej witryny, ale warto pamiętać o kilku rzeczach:

  • Ujednolicenie nazwy firmy na wszystkich platformach - Google i inne wyszukiwarki lokalne będą wyświetlać nazwę firmy jako tytuł na liście Google Moja Firma, adres oraz nazwę firmy na mapie. Upewnij się, że wszystkie te informacje są spójne na wszystkich platformach, w tym na Twojej stronie internetowej!
  • Opisuj informacje o swojej firmie - Im więcej słów kluczowych możesz zawrzeć w informacjach o swojej firmie, takich jak nazwa firmy, adres i godziny pracy, tym lepiej. Na przykład, jeśli Twoja firma jest kwiaciarnią, możesz wymienić rodzaje kwiatów, które są dostępne, takie jak róże, tulipany, słoneczniki i inne.
  • Zamieść informacje o swojej firmie w metaopisie - Metaopis to fragment, który pojawia się pod głównym nagłówkiem w Google, Bing i innych wyszukiwarkach. Zamieść w meta opisie nazwę firmy, adres i inne istotne informacje, takie jak godziny pracy, aby ludzie wiedzieli, czego mogą się spodziewać, zanim klikną na Twoją stronę.
  • Twórz unikalne treści na swoją stronę - Warto tworzyć unikalne i angażujące treści na swoją stronę, które mają konkretny cel. Mogą to być informacje o produktach i/lub usługach, referencje klientów, a nawet strona FAQ, na której klienci mogą znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Im więcej istotnych i przydatnych informacji na Twojej stronie, tym lepiej!
  • Upewnij się, że witryna szybko się ładuje - Upewnij się, że witryna szybko się ładuje, aby potencjalni klienci mogli łatwo uzyskać dostęp do informacji. Google weźmie pod uwagę szybkość witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania, więc pamiętaj o jej optymalizacji pod kątem szybkości.

Co to jest lokalne SEO?

W skrócie, lokalne SEO to proces optymalizacji witryny i firmy w celu uzyskania wyższej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że jeśli ktoś wpisze zapytanie do lokalnej wyszukiwarki, takiej jak Google czy Bing, Twoja firma znajdzie się wyżej (lub nawet na pierwszej stronie) dla tego zapytania dzięki wdrożonym przez Ciebie działaniom lokalnego SEO. Lokalna wyszukiwarka może być obecna w Internecie w postaci wyszukiwarki lub mapy, a użytkownicy mogą przeprowadzać wyszukiwanie lokalne za pomocą komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu lub smartfona.